|
|
|
ANC introduce noi obligatii pentru operatorii telecomscris de emobil / sâmbătă, 15 nov 2008 tag: Telecom ANC isi ia in serios rolul de caine de paza al consumatorului. Dupa ce implementat cu succes portabilitatea, vine cu un pachet de masuri care sa asigure clientilor un nivel minim de informare de catre operatorii de telefonie. Proiectul este in dezbatere publica pana pe 12 decembrie 2008.Forumurile sunt pline de clienti nemultumiti ai operatorilor de telefonie fixa sau mobila. Toti acuza firmele ca nu ii informeaza suficient, ca nu stiu exact ce tarife au, care sunt conditiile contractuale etc. In parte, vina apartine si clientilor pentru ca nu citesc atent contractele. Or fi lungi, dar cand iti pui semnatura pe ceva e bine sa citesti, altfel poti sa te trezesti chiar fara casa. Prin Proiectul de decizie privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali de catre furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului, ANC vrea sa se asigure ca operatorii fac tot ce le sta in putinta pentru a-si informa clientii. Proiectul este destul de lung, dar iata care sunt principalele prevederi care vin in sprijinul clientilor: - Furnizorii au obligatia de a trimite clientului gratuit, la cerere, o copie de pe contractul semnat intre parti, in forma tiparita si/ sau electronica, in functie de solicitarea clientului. Deci poti sa ceri contractul si sa-l citesti atent inainte sa-l semnezi. - La incheierea contractului, operatorul este obligat sa iti ofere informatii complete cu privire la tarife. Cat costa minutul, care sunt intervalele de varf/ in afara orelor de varf, daca tarifarea se face la minut sau la secunda, daca exista vreo taxa de initiere a apelurilor, cum se consuma minutele incluse. - Trebuie sa fii informat cu privire la durata minima a contractului si conditiile de reziliere inainte de termen. - Operatorii au obligatia de a include in prima pagina a site-ului web link-uri spre aceste informatii. De asemenea, in prima pagina a facturii de servicii, trebuie sa fii informat cu privire la drepturile tale. - Cu 15 zile inainte de expirarea perioadei contractuale, operatorul trebuie sa te informeze prin intermediul facturii si prin SMS cu privire la posibilitatea de a rezilia contractul, precum si prelungirea automata a contractului, daca se aplica. ANC isi propune sa realizeze o pagina de Internet, care sa permita analiza comparativa a ofertelor de telefonie si Internet ale operatorilor. Aceasta aplicatie ar trebui ca pe baza unor informatii introduse de utilizatori, sa recomande cele mai avantajoase oferte ca pret, care corespund criteriilor de cautare. Ca sa pastreze aceasta pagina de Internet permanent actualizata, ANC introduce obligatia pentru furnizori de a le transmite o notificare in cazul in care introduc o oferta comerciala noua. Proiectul mai cuprinde si informatiile minime pe care trebuie sa le contina o factura detaliata de telefonie sau de Internet. Poti sa accezi proiectul in intregime la adresa www.anrcti.ro/DesktopDefault.aspx?tabid=270. Tot in aceasta pagina afli cum poti sa trimiti observatii si recomandari catre ANC, pe marginea proiectului.
1 comentarii. Posteaza un comentariu Posteaza un comentariu |
Alte categorii Alte articole Forum telefoane mobile
|